2009. október 12., hétfő

Ópusztaszeri Pásztorkutyás Hétvége - beszámoló

Sajnos a munka, és egyéb kutyás programok miatt, kicsit elcsúsztam a bloggal.
Így mostanra már mondhatom, hogy régi adósságot kell bepótolnom, az ópusztaszeri pásztorkutyás hétvégei eseményeket, a pénzesgyőri MNKE közgyűlésének eseményeit, és a HKK. komondor fesztiválról készített képeim vannak a „spejz” polcán, amit szép lassan elő kellene venni.

Kezdjük Ópusztaszerrel.
Mint azt már írtam, részt vettünk Hunyor kutyánkkal az Ópusztaszeren negyedszerre megrendezésre kerülő pásztorkutyás hétvégén.
Ez tulajdonképpen, ha laikus szemmel nézzük, egyfajta teljesítmény próbának lehetne leginkább jellemezni, amit pásztorkutyáknak találtak ki, de tulajdonképpen bármilyen munkakutyával meg lehet csinálni, sőt keverék kutyák is részt vettek rajta.
Több okból is kíváncsian vártuk a hétvégét. Egyrészt szerettük volna tudni, hogy hogyan teljesít a kutyánk egy komolynak beharangozott teljesítmény felmérésen, másrészt arra is kíváncsiak voltunk, hogy összehasonlítva, a Kuvasz Klub által gyakorolt, használhatósági felméréssel a két tesztet, milyen végeredményt kapunk.
Mivel úgy gondoljuk nem ártana valamilyen hasonló tesztet a komondor fajtára is bevezetni.
Sajnos egy kicsit szervezetlenül zajlottak az események, mind a mai napig nem is kaptuk meg a kutyánk értékelését. Ezért is csúsztam ezzel, mert erre vártam.
A próba kezdődőt azzal, hogy meg kellett tenni 5 kilométer a kutyával. Az utolsó körben bírálták a mozgását.
Majd méret felvétel következett, Hunyor 74 cm, és 48 kiló.
Ezután küllem bírálat volt. (Ez nem túlságosan izgalmas)
Bírók:
Dr. Hargitai Gábor vezető bíró
Pettkó Csaba
P. Szabó Béla
voltak
Ezt követte az őrző próba. (innen kezdve némi káoszt kezdtem felfedezni), mintha senki nem tudta volna, mit hogyan kell csinálni.
A következő próba a lövéspróba volt. (ez se ment valami simán)
Majd a semlegességi teszt, aminek tulajdonképpen az lett volna az értelme, hogy a túl agresszív kutyákat kiszűrje. Na ahogyan ez zajlott, nyugodtan mondhatom, hogy semmit nem szűrt ezen ki.
Az én gondom az, hogy az őrző próba olyan összevisszaságban zajlott, hogy nem sikerült használható videót készíteni Hunyorról. Képet is csak egyet.
Mivel, mint azt már említettem, értékelést egyenlőre nem kaptam. Így csak a saját magam általi értékelést tudom leírni, megpróbálva, nem elfogultan.
Az 5 kilométert végül is teljesítettük. Ez nagyobb gondot okozott nekem, mint a kutyának.
A küllemi bírálatok nem különösebben érdekesek, jelentőségük nem sok.
Igazából azon izgultam, hogy az őrző teszt hogyan fog sikerülni neki.
Ez úgy zajlik, hogy kikötve magára kell hagyni a kutyát, majd kb. egy óra múlva a segéd megközelíti a kutyát.
A kutyának egyet nem szabad csinálnia, (az én meglátásom szerint) behúzott farokkal hátrálni.
Minden mással elégedett vagyok. Ha elé mer állni a segédnek és nem hátrál, sőt ha meg meri harapni a bundát akkor már (az ázsiások szerint is) rendben van a kutya. Hab a tortán, ha mindezt nagyon határozottan, nagyon keményen csinálja a kutya.
Ám az események olyan gyorsan zajlottak, hogy igazából nem láttam mi történt, ezért részletesen nem tudom leírni, ráadásul mindent a fényképezőgép keresőjén át néztem.
Az egyetlen jól eltalált kép szerint, amit Hunyorol sikerül csinálni, jól látható azonban, hogy ezt az akadályt is vette, ahogy kell, és nekünk ez a legfontosabb.
Utána lövés teszt volt, majd semlegességi teszt, ami kissé kapkodósra sikerült, nem egészen úgy, ahogyan azt szerették volna, azt mondták jövőre másképpen lesz, azonban ennek ellenére, és nagy örömömre Hunyor mindent megcsinált, minden akadályt „ugrott”.
Ráadásul, senki nem emlékszik rá (többeknél direkt rákérdeztem), hogy ezen az ópusztaszeri találkozón valaha részt vett volna komondor. Kuvasz már több ízben teljesítette, de komondorban Hunyor minden valószínűség szerint elsőként.
Nagyon büszkék vagyunk rá.
Szeretnénk ezúton is köszönetet mondani a szervezőknek, mert mindent összevetve, egy igen jó hangulatú bulin vehettünk részt, a kaja nagyon jó volt, sok szép, és jó kutyát láthattunk.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Nincsenek megjegyzések:

Facebook adatlapom

Összes oldalmegjelenítés